اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

خبرخوب|از نمایش الواح هخامنشی در موزهٔ قزوین تا طرح قبض سبز

این هفته اخبار خوب فراوانی در رسانه‌های استان قزوین منتشر شدند، این اخبار شامل طرح قبض سبز، نمایش الواح هخامنشی در موزهٔ استان قزوین و اهدای اسباب‌بازی به کودکان مناطق سیل‌زدهٔ لرستان بودند.

خبرخوب|از نمایش الواح هخامنشی در موزهٔ قزوین تا طرح قبض سبز

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طی هفته‌ای که گذشت رسانه‌های استان اخبار خوب فراوانی را منتشر کردند، اخباری که شاید در میان انبوه خبرهای منتشر شده به خوبی دیده نشدند. این اخبار را با هم مرور می‌کنیم.

استانداردسازی سیستم گرمایشی 570 کلاس درس در قزوین

خبرگزاری ایرنا یکی از اخبار خوب این هفته را در رسانهٔ خود تحت عنوان «استانداردسازی سیستم گرمایشی 570 کلاس درس در قزوین» منتشر کرد. این خبرگزاری به نقل از مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین نوشت: امسال با جمع‌آوری 270 بخاری نفتی از کلاس‌های درس، تمامی این بخاری‌ها برای همیشه از مدارس جمع‌آوری شدند. هم‌چنین امسال بخاری گازی 300 کلاس درس استان قزوین حداکثر تا یک ماه آینده با سیستم گرمایشی استاندارد جایگزین می‌شوند. پیش از این، متأسفانه سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد در مدارس، حوادث تلخی را آفریده بودند که با تمهیدات اندیشیده شده، خوش‌بختانه از این پس دیگر شاهد وقوع چنین حوادثی نخواهیم بود.

 

اجرای فاز دوم طرح بیمهٔ همگانی از هفتهٔ آینده

پایگاه خبری-تحلیلی صبح قزوین نیز این هفته خبر خوبی را در رابطه با اجرای فاز دوم طرح بیمهٔ همگانی منتشر کرد. در متن این خبر به نقل از مدیرکل بیمهٔ سلامت استان قزوین آمده است: بیمهٔ سلامت در مجموع 450 هزار نفر را در قزوین تحت پوشش قرار داده است که 80 درصد این افراد به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند. از هفتهٔ آینده نیز فاز دوم طرح بیمهٔ همگانی آغاز می‌شود که در این مرحله افراد دهک‌های یک، دو و سه صاحب دفترچهٔ رایگان می‌شوند و دهک‌های چهار با پرداخت 50 درصد از هزینه و دهک‌های پنج و بالاتر نیز با پرداخت هزینهٔ کامل بیمه می‌گردند.

 

توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر ویژهٔ طرح قبض سبز

هفته‌نامهٔ نسیم قزوین نیز این هفته یکی از اخبار خوب استان را تحت عنوان «طرح قبض سبز» به نام خود ثبت کرد. در متن این خبر آمده است: در هفته‌ای که گذشت از محل صرفه‌جویی حاصل از حذف قبوض کاغذی برق، هدایایی در قالب لوازم‌التحریر در میان دانش‌آموزان مناطق محروم و کمتر برخوردار توزیع شد که این طرح در ماه‌های آینده نیز هم‌چنان ادامه دارد. پیش از این، قبوض برق در استان قزوین کاغذی بودند که مقادیر زیادی کاغذ صرف این کار می‌شد. با حذف این قبوض کاغذی، هزینهٔ صرفه‌جویی شده از این محل تحت عنوان طرح قبض سبز، صرف امور خیر و هدیهٔ لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان مناطق محروم می‌شود.

 

پرداخت تسهیلات مسکن به 491 مددجوی قزوینی در 6 ماههٔ نخست سال جاری

خبرگزاری فارس نیز این هفته خبر خوبی را تحت عنوان «پرداخت تسهیلات مسکن به 491 مددجوی قزوینی در 6 ماههٔ نخست سال جاری» منتشر کرد. در متن این خبر به نقل از مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیتهٔ امداد امام‌خمینی(ره) استان قزوین آمده است: طی ۶ ماههٔ نخست سال جاری، 491 مددجو از تسهیلات مسکن به میزان ۲ میلیارد و 365 میلیون تومان بهره‌مند شده‌اند. کمیتهٔ امداد برای رفع مشکل مسکن نیازمندان اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داده است تا بتواند مشکل فقدان و یا تعمیرات موردنیاز منازل مسکونی مددجویان را برطرف سازد. فعالیت مسکن و عمران مددجویان در قالب احداث و خرید، کمک به به‌سازی و مقاوم‌سازی، کمک به تعمیر و بازسازی مسکن و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام اجرا می‌شود.

 

الواح هخامنشی در موزهٔ قزوین به نمایش گذاشته می‌شوند

خبرگزاری ایسنا نیز یکی از اخبار خوب این هفتهٔ استان قزوین را تحت عنوان «نمایش الواح هخامنشی در موزهٔ قزوین» به نام خود ثبت کرد. در متن این خبر به نقل از معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین آمده است: تعدادی از الواح هخامنشی که پس از گذشت بیش از 80 سال به ایران بازگردانده شده‌اند، به‌زودی با رایزنی‌های مختلف به استان قزوین منتقل می‌شوند و در موزه در معرض بازدید عموم مردم قرار خواهند گرفت.

 

طرح جمع‌آوری اسباب‌بازی‌های اهدایی شهروندان قزوینی به کودکان سیل‌زدهٔ لرستان

یکی دیگر از اخبار خوبی که این هفته در فضای مجازی بسیار شاهد پخش پوستر و تبلیغات آن بودیم، طرحی تحت عنوان «رویای او، اسباب‌بازی‌های بلااستفادهٔ تو است» بود. در این طرح که به همت حوزهٔ مقاومت حضرت‌ولی‌عصر(عج) برگزار شده است، کودکان قزوینی اسباب‌بازی‌های بلااستفادهٔ خود را به کودکان مناطق سیل‌زدهٔ استان لرستان اهدا خواهند کرد. تاکنون همشهریان قزوینی مشارکت خوبی در این طرح داشته‌اند.

 

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول